Пошук по сайту

Хімія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Українська література Білет №1

Українська література Білет №1





Сторінка1/5
  1   2   3   4   5
Додаток 2 до листа

Міністерства освіти і науки,

молоді та спорту України

від 08. 02. 2013 р. № 1/9-92
Українська література
Білет № 1

1. Зробіть загальний огляд давньоукраїнської драматургії.

2. Охарактеризуйте образ повсталого народу в поемі Тараса Шевченка «Гайдамаки». Прочитайте напам’ять уривок із поеми.

Білет № 2

1. Визначте засоби творення комічного в повісті Г.Квітки-Основ’яненка «Конотопська відьма».

2. Розкрийте роль митця і мистецтва за поемою Лесі Українки «Давня казка».

Білет № 3

1. Розкрийте багатство і жанрове розмаїття українського фольклору.

2. Охарактеризуйте поему Тараса Шевченка «Сон» як зразок політичної сатири. Прочитайте напам’ять уривок із поеми.

Білет № 4

1. Назвіть найвидатніших представників українського бароко та визначте основні риси цього літературного стилю.

2. Визначте жанр та особливості сюжету твору Марка Вовчка «Максим Гримач».

Білет № 5

1. Охарактеризуйте Біблію як духовну й літературну пам’ятку. Назвіть відомі вам переклади Біблії українською мовою.

2. Прочитайте напам’ять та проаналізуйте поезію Володимира Сосюри «Любіть Україну».

Білет № 6

1. Назвіть основні риси українських народних балад та визначте їхні провідні мотиви.

2. Визначіть жанрову своєрідність та ідейно-тематичну спрямованість роману Івана Багряного «Тигролови».

Білет № 7

1. Охарактеризуйте ліричні твори Григорія Сковороди.

2. Розкажіть про Тараса Шевченка – художника.

Білет № 8

1. Визначте жанрові особливості поеми І.Котляревського «Енеїда».

2. Охарактеризуйте мотиви і образи творів Василя Герасим’юка.

Білет № 9

1. Проаналізуйте роль пісень у п’єсі І.Котляревського «Наталка Полтавка».

2. Розкрийте біблійні мотиви поезії Т.Шевченка «Ісаія. Глава 35».

Білет № 10

1. Розкрийте особливості художнього відображення морально-етичного вчення Ісуса Христа в Новому Заповіті.

2. Охарактеризуйте образи-символи поеми Тараса Шевченка «Кавказ». Прочитайте напам’ять уривок із поеми.

Білет № 11

1. Назвіть і прокоментуйте афоризми Григорія Сковороди (на прикладі вивчених творів).

2. Розкажіть про особливості зображення у творчості Т.Шевченка долі жінки (на прикладі прочитаних творів).

Білет № 12

1. Розкажіть про українське весілля як оригінальне словесно-музичне дійство. Назвіть основних її учасників.

2. Визначте основні сюжетні лінії поеми Тараса Шевченка «Гайдамаки».

Білет № 13

1. Розкажіть про пісенну творчість Марусі Чурай.

2. Прочитайте напам’ять і проаналізуйте поезію Т.Шевченка «Мені однаково, чи буду…». Висловіть власні міркування щодо цього тексту.

Білет № 14

1. Визначте причини появи в українській літературі XVI-XVIІ ст. полемічних творів та назвіть її основні риси.

2. Визначте мотиви ранньої творчості Тараса Шевченка. Прочитайте напам’ять уривок з вірша «Думи мої, думи мої…».

Білет № 15

1. Охарактеризуйте образ Енея за поемою І.Котляревського «Енеїда».

2. Розкажіть про творчість письменників рідного краю (на вибір учня).

Білет № 16

1. Визначте, які моральні цінності оспівано в українських родинно-побутових піснях.

2. Розкрийте основні мотиви послання Т.Шевченка «І мертвим, і живим, і ненарожденним…». Прочитайте напам’ять уривок із твору.

Білет № 17

1. Назвіть художні особливості оповідання «Про Прохора-чорноризця…».

2. З’ясуйте проблематику поеми Лесі Українки «Давня казка».

Білет № 18

1. Розкрийте значення алегоричних образів байок Г.Сковороди.

2. Визначте жанрові, сюжетні та композиційні особливості роману П.Куліша «Чорна рада».

Білет № 19

1. Визначте основну ідею «Слова про Ігорів похід» і те, за допомогою яких образів вона розкривається у творі.

2. Прочитайте напам’ять і проаналізуйте поезію Т.Шевченка «Садок вишневий коло хати…».

Білет № 20

1. Розкажіть про життєвий шлях і філософські погляди Григорія Сковороди.

2. Дайте характеристику образів Якима Сомка та Івана Брюховецького за романом П.Куліша «Чорна рада».

Білет № 21

1. Охарактеризуйте «Слова про Ігорів похід» як зразок героїчного епосу українського народу.

2. Охарактеризуйте творчість Тараса Шевченка періоду «Трьох літ». Прочитайте напам’ять поезію «Заповіт».

Білет № 22

1. Визначте, яку роль в історії, культурі та духовності українського народу відіграв Києво-Печерський патерик.

2. Визначте риси романтизму. Прочитайте і проаналізуйте одну з поезій поетів-романтиків (на вибір).

Білет № 23

1. Визначте основні риси українських соціально-побутових пісень.

2. Розкрийте ідейно-тематичну спрямованість твору Миколи Гоголя «Вечір проти Івана Купала».


Світова література
Білет № 1

1. Охарактеризуйте античність як історичну і культурну добу, колиску європейської цивілізації.

2. Розкрийте проблему боротьби добра і зла як рушійної сили розвитку світу в трагедії “Фауст” Й.В. Гете.

Білет № 2

1. Назвіть найвідоміші цикли давньогрецьких міфів. Охарактеризуйте один з них на вибір.

2. Поясніть втілення вищих духовних поривань в образі Фауста (трагедія Й.В. Гете «Фауст»).

Білет № 3

1. Розкажіть про Гомера як легендарного основоположника європейської літератури. Поясніть суть гомерівського питання.

2. Поясніть своєрідність зображення теми кохання в трагедії "Фауст" Й.В. Гете. Охарактеризуйте образи Фауста й Маргарити.

Білет № 4

  • Дайте характеристику гомерівського епосу як енциклопедії життя стародавніх греків.

  • Охарактеризуйте бароко як напрям у літературі та мистецтві (особливості світосприйняття, художні відкриття і найвидатніші представники).

Білет № 5

1. Охарактеризуйте романтизм як напрям у літературі та мистецтві (особливості світосприйняття, художні відкриття і найвидатніші представники).

2. Розкрийте ідею жертовності та стійкості в трагедії Есхіла «Прометей закутий». Поясніть суть поняття «прометеїзм».
Білет № 6

1. Розкрийте тему патріотичного служіння державі, величі Риму як основного пафосу поеми Вергілія «Енеїда».

2. Поясніть, як у драмі Фрідріха Шиллера «Вільгельм Телль» втілюються просвітницькі ідеї.

Білет № 7

1. Охарактеризуйте Веди, Біблію, Коран як пам’ятки світової літератури.

2. Розкрийте моральний сенс історії злету й падіння крихітки Цахеса у творі Е.Т.А. Гофмана.

Білет № 8

1. Охарактеризуйте Середньовіччя як історичну і культурну добу (хронологічні межі, жанрове розмаїття, найвидатніші представники).

2. Розкрийте сутність конфлікту між ентузіастами та філістерами в творі Е.Т.А. Гофмана "Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер".

Білет № 9

1. Поясніть роль поєднання історичної правди та художнього вимислу у героїчному епосі «Пісня про Роланда».

2. Назвіть і прокоментуйте основні мотиви "Кримських сонетів" Адама Міцкевича. Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня).

Білет № 10

1. Розкрийте особливості середньовічної китайської поезії (на прикладі вивчених творів Лі Бо і Ду Фу).

2. Поясніть поетичне новаторство творів Д.Н.Г. Байрона. Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня).

Білет № 11

1. Розкажіть про відображення внутрішнього світу і почуттів людини в поезії Омара Хайяма (на прикладі вивчених творів). Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня).

2. Визначте риси характеру та світогляду романтичного героя на прикладі поеми Д.Н.Г. Байрона «Мазепа».

Білет № 12

1. Охарактеризуйте Відродження як історичну і культурну добу (хронологічні межі, значення терміна, найвидатніші представники).

2. Назвіть і прокоментуйте основні мотиви поезій Генріха Гейне. Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня).

Білет № 13

1. Розкрийте духовний і моральний сенс подорожі героя в потойбічний світ у "Божественній комедії" Данте.

2. Зазначте основні особливості любовної лірики Олександра Пушкіна (на прикладі вивчених творів). Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня).

Білет № 14

1. Розкрийте особливості середньовічної персько-таджицької поезії (на прикладі вивчених творів Рудакі, Омара Хайяма, Гафіза).

2. Охарактеризуйте твір «Євгеній Онєгін» Олександра Пушкіна як соціально-психологічний роман у віршах.
Білет № 15

1. Визначте особливості композиції «Божественної комедії» Данте та її роль у розкритті ідейного задуму твору.

2. Дайте характеристику образу Тетяни Ларіної в романі Олександра Пушкіна «Євгеній Онєгін».

Білет № 16

1. Охарактеризуйте класицизм як напрям у літературі та мистецтві (особливості світосприйняття, художні відкриття й найвидатніші представники).

2. Назвіть і прокоментуйте основні мотиви лірики Михайла Лермонтова. Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня).

Білет № 17

1. Поясніть природу сміху та назвіть засоби комічного у творі Мольєра «Міщанин-шляхтич».

2. Дайте характеристику образу Печоріна в романі Михайла Лермонтова «Герой нашого часу».

Білет № 18

1. Охарактеризуйте Просвітництво як ідейний рух і літературну епоху (головні ідеї, найвідоміші представники).

2. Визначте своєрідність зображення теми кохання в «Книзі пісень» Франческо Петрарки. Прочитайте напам’ять сонет (за вибором учня).

Білет № 19

1. Розкрийте романтичні й реалістичні тенденції в літературі першої третини XIX ст. (на прикладі вивчених творів).

2. Розкрийте своєрідність ренесансного сприйняття кохання в сонетах Вільяма Шекспіра (на прикладі вивчених творів). Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня).

Білет № 20

1. Визначте і прокоментуйте головні морально-філософські мотиви трагедії Вільяма Шекспіра «Гамлет».

2. Дайте характеристику жіночім персонажам роману Михайла Лермонтова «Герой нашого часу».

Білет № 21

1. Доведіть, що образ Гамлета у трагедії Вільяма Шекспіра є втіленням ренесансних ідеалів.

2. Розкрийте проблематику роману Сервантеса «Дон Кіхот». Поясніть суть поняття «донкіхотство».

Білет № 22

1. Визначте філософсько-моральний конфлікт драми Педро Кальдерона «Життя – це сон».

2. Дайте характеристику образу Санчо Панси в романі Сервантеса «Дон Кіхот».

Білет № 23

1. Поясніть ідейний зміст і зазначте особливості композиції філософської повісті Вольтера «Простак».

2. Розкажіть про вплив української культури на розвиток творчості Миколи Гоголя як українського і російського письменника.

Білет № 24

1. Назвіть вічні образи у світовій літературі (на прикладі вивчених творів). Охарактеризуйте один на вибір.

2. Розкажіть про долю «маленької людини» та загальне значення цього визначення у повісті Миколи Гоголя «Шинель».

Білет № 25

1. Визначте сутність конфлікту між ідеалом і дійсністю в романі Сервантеса «Дон Кіхот».

2. Розкажіть про українську перекладацьку школу (традиції, постаті, здобутки).


Інтегрований курс «Література» (російська та світова)

Билет №1

1. На примере произведения Ж.Б.Мольера «Мещанин во дворянстве» раскройте особенности классицистической комедии.

2. На конкретных примерах покажите особенности «золотого века русской поэзии».

Билет №2

1. Прокомментируйте высказывание украинского исследователя Александра Белецкого об античной литературе: «Тяжело показать среди литературного наследия, оставленного нам …, хотя бы одного значительного писателя, творчество которого не было бы так или иначе связано с античной поэзией». Расскажите о влиянии античной литературы на развитие русской литературы.

2. Охарактеризуйте тип «тургеневской девушки» на примере главной героини повести «Ася».

Билет №3

1. На примере изученных произведений обоснуйте роль эпохи античности в развитии мировой культуры.

2. Какую "модель мира" создает Д.Фонвизин в своей комедии "Недоросль"?

Билет №4

1. На примере изученных произведений обоснуйте понятие «вечные образы» в литературе

2. Раскройте основные мотивы стихотворений В. А. Жуковского. Прокомментируйте слова В. Г. Белинского: «Без Жуковского мы не имели бы Пушкина».

Билет № 5

1. На основе изученных произведений обоснуйте, зачем современному школьнику необходимо изучать произведения русского литературного средневековья.

2. Сравните образы безымянного героя рассказа Г. Бёлля “Путник, придёшь когда в Спа…” и Василия Тёркина из одноимённой поэмы А.Твардовского. Что в них общего, а чем они отличаются?
Билет №6

  • На примере сонетов Ф.Петрарки раскройте отличительные признаки сонета как лирического жанра

2. Раскройте понятие «характер литературного героя». Назовите индивидуальные черты персонажей комедии А.С. Грибоедова «Горе от ума».

Билет №7

1. Обоснуйте, почему сонеты Ф. Петрарки по-прежнему встречают живой отклик в сердцах читателей всего мира. Прочитайте наизусть один из сонетов Ф.Петрарки.

2. Раскройте понятие “сатира”. На конкретных примерах покажите отличительные особенности сатирических произведений.

Билет №8

1. .Назовите выдающихся представителей эпохи Возрождения.

Охарактеризуйте особенности этого периода в истории литературы.

2. Охарактеризуйте образ Василия Теркина из одноименной поэмы А. Твардовского. Выскажите свое отношение к этому герою. Чем он может быть интересен для современного человека?

Билет №9

1. Известный писатель и переводчик Самуил Маршак утверждал, что «у каждой книги своя судьба, своя долгота века. Есть книжки – однодневки, и есть, которые переходят от поколения к поколению». Какие из прочитанных в курсе «Литература» произведений вы порекомендуете прочитать последующим поколениям? Обоснуйте свой выбор.

2. Проанализируйте одно из стихотворений любовной лирики А.С. Пушкина.

Билет №10

1. Раскройте особенности русского классицизма как литературного направления. Перечислите его представителей.

2. На примере одного из стихотворений Н.Рубцова раскройте особенности проблематики творчества поэта. Прочитайте наизусть одно из его стихотворений.

Билет №11

1. На примере изученных произведений назовите характерные особенности оды. Назовите русских писателей, создававших оды.

2. Раскройте содержание понятия "мотив" в лирическом произведении и охарактеризуйте его особенности. Назовите мотивы, характерные для прочитанных вами стихотворений Д. Байрона.
  1   2   3   4   5

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Переліки білетів для проведення атестації в усній формі Українська література Білет №1
Охарактеризуйте образ повсталого народу в поемі Тараса Шевченка «Гайдамаки». Прочитайте напам’ять уривок із поеми

Від 14. 02. 2014 №1/9-115 Переліки білетів для проведення атестації...
Охарактеризуйте образ повсталого народу в поемі Тараса Шевченка «Гайдамаки». Прочитайте напам’ять уривок із поеми

Назва відділення Секція
Світова література Українська мова та література, світова література (за вибором)

І. Літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства
Зарубіжна література Українська мова та література, зарубіжна література (за вибором)

Як зареєструватися для проходження зовнішнього незалежного оцінювання-2014...
Внз. У 2014 р. Зно можна пройти з наступних предметів: українська мова та література, історія України, математика, фізика, біологія,...

Українська література

Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді
Новопечерська школа у травні-червні 2014 року буде проведено Конкурс «Діти Науки» (міждисциплінарна олімпіада за предметами: українська...

Публічне акціонерне товариство «Українська автомобільна корпорація»
Груп» ат «Українська автомобільна корпорація» Шпака Андрія Михайловича та Головного бухгалтера аф «Юніверсал Моторз Груп» ат «Українська...

Урок та тести на тему: «Словник інструмент пізнання світу. Науково-популярна...
«Словник – інструмент пізнання світу. Науково-популярна І науково-пізнавальна література та форми роботи з нею»

Література
Приміщення дільниці поточної лінії збирання блоків живлення знаходиться у електротехнічному цеху



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




h.ocvita.com.ua
Головна сторінка