Пошук по сайту

Хімія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Уроку. Вплив людини на довкілля Мета: навчальна

Уроку. Вплив людини на довкілля Мета: навчальна





Тема уроку. Вплив людини на довкілля

Мета:

навчальна:

  • проаналізувати сучасний стан планетарних систем;

  • розкрити негативний вплив антропогенного фактору на навколишнє середовище;

  • пояснити сутність глобальних екологічних проблем (парникового ефекту, кислотних дощів, деформації озонового шару, деградації грунтів, хімічного забруднення та їх наслідків;

  • проаналізувати сучасний стан довкілля України;

  • показати негативний вплив антропогенного фактора на здоров'я людини;

  • розробити заходи, спрямовані на покращення екологічного стану планети.

розвиваюча:

  • розвивати логічне мислення, вміння і навички працювати з додатковою літературою, систематизувати та узагальнювати матеріал, вибирати головне, робити висновки, оформлювати плакати, таблиці.

виховна:

  • виховувати почуття відповідальності за долю рідної землі, за майбутнє планети, почуття патріотизму, прагнення до гармонії, людяності, доброти, дбайливе ставлення до природи, особисту відповідальність за охорону навколишнього середовища.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Форма уроку: ділова гра.

Дидактичне забезпечення: таблиці, картки для самостійної роботи,

плакати, картки – візитки, карти:

  • медико-демографічні проблеми;

  • екологічні проблеми природних вод;

  • екологічні проблеми атмосферного повітря;

  • агроекологічна оцінка грунтів;

біологічні бюлетені, що відображають екологічну ситуацію краю;

слайди з краєвидами куточків природи.

Матеріально-технічне забезпечення: презентація до уроку, мультимедійна установка, комп’ютер, колонки, диски з аудізаписами.

Міжпредметні зв’язки: історія, українська мова, основи медичних знань, екологія.

Методи та методичні прийоми:

1. Інформаційно- рецептивний:

а) словесний: розповідь-пояснення, бесіда, повідомлення учнів;

б) наочний: демонстрація;

Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та

мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з

роздатковим матеріалом.

2. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.

Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.

3. Візуальний: складання та заповнення таблиць, мультимедійна презентація.

4. Релаксопедичний: психологічне розвантаження.

Основні поняття і терміни: забруднення атмосфери, забруднення гідросфери, забруднення літосфери, біосфера, довкілля.

Форми організації навчальної діяльності учнів: індивідуальна, групова.

Епіграф уроку:

Хоч іноді, хоч раз в житті

На самоті з природою залишся,

І подивуйся ніжній чистоті

Того прекрасного затишшя.

Прислухайся, як трави шелестять,

Як розмовляють квіти і дерева…

Які предивні дні стоять! –

Попробуй це збагнути й зрозуміти.

І ти відчуєш, як очиститься душа,

Як легко серце стрепенеться,

І як народяться рядки вірша,

Спіши… Бо все от – от минеться…

Структура уроку:

  1. Організаційна частина (1хв.)

  2. Актуалізація опорних знань і умінь учнів, перевірка домашнього завдання
    (5 хв.)

  3. Повідомлення теми та цілей уроку. (1хв.)

  4. Мотивація навчальної діяльності учнів (5 хв.)

  5. Повідомлення нового навчального матеріалу за планом уроку (22хв.)

  6. Закріплення знань учнів за кожним пунктом плану викладу навчального матеріалу ( 5хв)

  7. Виявлення ступеня розуміння учнями вивченого матеріалу, уточнення окремих висновків ( 3 хв.)

  8. Підведення підсумків уроку та домашнє завдання (3хв.)

ХІД УРОКУ:

  1. Організаційна частина:

  • перевірка наявності учнів;

  • перевірка готовності учнів до уроку;

  1. Актуалізація опорних знань і умінь учнів, перевірка домашнього завдання ( самостійна робота з картками) (додаток 1)

  2. Повідомлення теми та цілей уроку.

Викладач. Добрий день, дорогі друзі! Сьогодні у нас трохи незвичайний урок. Ми поговоримо про наш спільний дім - про землю, про нашу щиру, єдину для всіх матір – Україну. Поговоримо про довкілля нашої Батьківщини, зокрема рідного Кривого Рогу, про місце в ньому людини та про ті екологічні проблеми, які пов'язані з її діяльністю, бо сьогодні вони турбують не лише український народ, а й все людство. Ми згадаємо про наслідки екологічних катастроф та шляхи їх розв'язання.

Нехай девізом нашого уроку стануть наступні слова:

Хто ж пожаліє людину,

Як не природа?

Хто ж пожаліє природу,

Як не людина?

План уроку:

Вступ.

1. Екологічна ситуація на планеті.

      • Екологічні проблеми повітря.

      • Екологічні проблеми водного середовища.

      • Екологічні проблеми ґрунтів .

2. Екологічна ситуація Кривого Рогу.

3. Вплив антропогенного фактору на здоров'я людини (на прикладі забрудненого повітря житлових приміщень).

4. Шляхи розв'язання екологічних проблем.

Підсумки уроку.

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів (виступ агітбригади)

Викладач.


Широка страна моя родная,

Много в ней лесов, полей и рек.

Но проблема есть у нас большая

И проблема эта - человек!


Сучасна людина оголосила війну природі і природа відступає.

«Вік XXI - планету не впізнати,

Бо людина продовжує собі природу підкоряти».

( на середину виходять члени агітбригади, тихо звучить тривожна мелодія)

Учасник 1

Людино! Ти подивись, що в світі діється,

Але за цим усім твоя діяльність криється!

Учасник 2

Річки розведені стічними водами.

Учасник 3

Усі ґрунти насичені відходами.

Учасник 4

Яскрава квітка пахне гербіцидами,

А від комах несе інсектицидами.

Учасник 5

Скрізь на планеті потеплішало.

Учасник 1

Повітря від чаду посірішало.

Учасник 2

Дерева від отрути похилилися,

Берізки чорними зробилися.

Учасник 3

Оболонки Землі отруту вбирають,

Кислотні дощі землю поливають.

Учасник 4

Парниковий ефект вкоріняється,

«Мирний атом» вже нам не підкоряється.

Учасник 5

Смерть планетою "ходить",

Свою "чорну справу" робить.

Учасник 1

Як тихо над краєм, а серце стривожено б'ється.

Земля промовляє, як їй нелегко живеться.

Від горя і болю сміятись давно перестала,

Бо в'їлися бомби, снаряди впилися, як жала.

Виходить в дорогу в чудовім весільнім цвітінні,

Збива босі ноги посипаним ядом каміння.

Учасник 2

Чудове повітря отруйним насичене газом

І дихати грудям все важче і важче щоразу.

Сплюндрована врода водою гнилою й сміттям,

Ледь видно природу під порваним сірим лахміттям.

В покраянім тілі пластами лежать хімікати.

Рубці затверділи, а їй же ще жить і кохати.

Що буде, не знає, в тривозі заламує руки.

Напевне загине, як зміни на краще не буде.

Якщо не отямляться нині на планеті цій люди.

Викладач.

Невже все це правда? Давайте сьогодні спробуємо з'ясувати це. Спробуємо проаналізувати сучасний стан планетарних систем, щоб глибше відчути весь трагізм нашого буття.

( створення проблемної ситуації)

А ще сьогодні давайте з'ясуємо як ви, як продавці, забруднюєте довкілля?

5. Повідомлення нового навчального матеріалу за планом уроку

( ділова гра)

Сьогодні у нас незвичайний урок – ділова гра. У нас присутні фахівці різних професій, які розкажуть як представники їх професії забруднюють довкілля. Це Енергетик, Агроном, Хімік, Водій автомобіля, Лісник, Працівник промислового підприємства, Працівник металургійного підприємства, Працівник алюмінієвого підприємства, Працівник хімічного підприємства, Працівник металопереробного підприємства, Працівник біопідприємства , Працівник друкарні, Працівник целюлозно – паперового підприємства, Працівник нафтопереробного підприємства, Шахтар, Будівельник. Надаємо вам слово. (Учні сидять за столами, перед кожним таблички з написами: Енергетик, Агроном, Хімік,Водій автомобіля, Лісник, Працівник промислового підприємства, Працівник металургійного підприємства, Працівник алюмінієвого підприємства, Працівник хімічного підприємства, Працівник металопереробного підприємства, Працівник біопідприємства , Працівник друкарні, Працівник целюлозно – паперового підприємства, Працівник нафтопереробного підприємства, Шахтар, Будівельник).

Давайте розпочнемо нашу ділову гру.

Енергетик. Ми забруднюємо атмосферу вуглекислим газом, який є продуктом згорання палива. Щорічно в атмосферу потрапляє понад 2млрд. тон СО2. Ви запитаєте, яка ж шкода від нього? Він затримує теплове випромінювання в приземному шарі атмосфери, виникає т.зв. парниковий ефект.

Водій автомобіля. Автомобілі забруднюють повітря чадним газом, що є продуктом неповного згорання автомобільного палива.

Лісник. Дуже часто безгосподарність і халатне поводження людей у лісі призводить до пожеж, які забруднюють атмосферу чадним газом. А шкода від чадного газу відома нам з дитинства – кисневе голодування організму, і навіть смерть.

Працівник промислового підприємства. Під час спалювання твердих відходів на підприємстві також повітря забруднюється чадним газом.

Працівник металургійного підприємства. Під час спалювання вугілля, переробки сірчистих руд, горінні органічних решток повітря забруднюється сірчистим газом (близько 200млн. тон). Цей газ підкислює ґрунти, водойми, сприяє корозії металів, кислотні дощі виникають, а також загострює захворювання дихальних шляхів.

Працівник алюмінієвого підприємства. Наше підприємство, а також підприємства з виробництва сталі, емалі, скла,кераміки, фосфатних добрив забруднюють повітря сполуками фтору, які спричиняють хронічну інтоксикацію – флюороз.

Працівник хімічного підприємства. Наше підприємство, поряд з підприємствами, що виробляють пестициди, органічні барвники, спирти, соду, соляну кислоту, забруднює атмосферу сполуками хлору. Крім забруднення повітря, дуже сильно наше підприємство забруднює воду, зокрема відходами миючих засобів, фосфатів, формальдегідів та інших хімічних речовин.

Працівник металопереробного підприємства. Наше підприємство забруднює середовище мазутом та охолоджуючими речовинами.

Працівник біопідприємства. Ми забруднюємо воду бактеріями та грибками.

Працівник друкарні. Ми забруднюємо воду, як і підприємства деревообробної промисловості, барвниками, діоксином та клеєм.

Працівник целюлозно – паперового підприємства. Забруднювачі води нашого підприємства – діоксин, фенол, хлориди.

Працівник нафтопереробного підприємства. Моє підприємство, на жаль, також забруднювач води. Забруднює воду та ґрунти паливно - мастильними речовинами.

Агроном. На перший погляд здається, що моя професія покликана лише дбати про здоров'я людини, але це лише одна сторона медалі. З іншого боку, неправильна господарська діяльність людей веде до забруднення води аміаком, пестицидами, рештками добрив, склад яких взагалі майже неможливо виявити, оксидами азоту, рослинними рештками,змивами ґрунту, сміттям. Крім забруднення води, наша професійна діяльність дуже часто призводить до знищення лісів, розмивання ярів, надмірного внесення добрив та пестицидів, а це руйнує так чи інакше нашу літосферу.

Шахтар. Вам може здатися, що люди моєї професії ніякого негативного впливу для довкілля не чинять, але це не так – адже дуже часто після нашого втручання в ґрунт, залишаються обвали родючих ґрунтів.

Будівельник. Наша діяльність руйнує ґрунти, бо на їх місці виростають магістралі, житлові будинки, підприємства, а також дуже часто гори сміття.

Комунальник. Через ряд економічних причин з нашої вини Земля перетворюється на смітник.

Викладач. Ми виявили, як забруднюють довкілля люди різних професій. А як ви вважаєте, продавці забруднюють довкілля?

Продавець. Ми забруднюємо довкілля сміттям – паперова та пластикова тара різних товарів, пакети для покупок, одноразовий посуд і т.п., що зрештою стає сміттям.

Викладач. Переходимо до наступного пункту нашого плану. І розглянемо екологічну ситуацію нашого рідного міста.

Екологічна ситуація Кривого Рогу.

(перегляд мультимедійної презентації).

Викладач

В очi дивиться нове столiття,

Час спинитись, хоча б на хвилину.

І замислитись, як в цiм страхiттi

Будуть жити нащадки людини.

Нам не можна так бiльше жити,

Нам треба щось iз цим робити.

А що сьогоднi можна зробити, щоб покращити екологiчний стан планети? Надаю слово екологу.

Еколог

Щоб покращити екологiчний стан планети сьогоднi, необхiдно:

  • Зменшити до мінімуму рiвень радiацiйного забруднення.

  • Скоротити кiлькiсть електростанцiй за рахунок будiвництва потужнiших станцiй, забезпечених новiтнiми системами очищения i утилізації газових і теплових викидів.

  • Замiнити вугiлля та мазут для ТЕС екологiчно чистiшим паливом - газом.

  • На двигунах внутрiшнього згорання автомобiлiв встановити спеціальнi каталiзатори для нейтралiзацiї чадного газу.

  • Замiнити шкiдливий етиловий бензин, який забруднює повiтря свинцем, на екологiчно менш шкiдливий.

  • Створити маловідходні i безвiдходні виробництва.

  • Використовувати нетрадиційні джерела eнepгії (гiдроенергетику, вiтроенергетику, гелiоенергетику, водневу енергетику, метанове бродiння побутових вiдxодiв).

  • Вдосконалити очиснi споруди для води (електродiалiз, бiохiмiчне очищення), фiльтрiв та пило-газовловлювачiв, якi зменшують викиди шкiдливих речовин у повітря.

  • Вдосконалити захист вiд забруднення, виснаження та нерацiонального використання земельних pecypcів.

  • Посилити природоохоронну дiяльнiсть на заповiдних та рекреацiйних територіях.

  • Проводити систематичне озеленения міст i селищ, особливо промислових зон.

  • Пiдвищувати рiвень екологiчної освiти та виховання свiдомого ставлення до природи.

Викладач. Ще одна проблема – це забруднення повітря наших житлових приміщень. Чи можливо вирішити її?

За оцінками екологів, повітря в житлових приміщеннях більш токсичне, ніж повітря на автострадах, на яке ми так звикли нарікати. Вдихання шкідливих речовин викликає в людей «синдром хворих будівель», при якому виникають проблеми з диханням, болі в суглобах, безсоння. Кімнатні рослини очистять, зволожать і збагатять корисними речовинами повітря в Вашому домі. Ми так по – різному відносимося до кімнатних рослин: хтось їх дуже любить і вирощує, інші – байдужі до них, ще інші – вважають їх «непотребом» у власному домі. Але всі ми однозначно недооцінюємо їх значення для нашого життя та здоров’я. І зараз я вам це доведу. (мультимедійна презентація, виступи учнів, конкурс стіннівок)

6. Закріплення знань учнів за кожним пунктом плану викладу навчального матеріалу

Викладач. Т.ч. можна узагальнити все почуте і зробити висновок про вплив людини на довкілля. І на жаль, він здебільшого негативний, а саме:

Складання опорного конспекту з використанням таблиць

«Забруднення атмосфери», «Забруднення гідросфери», «Забруднення літосфери».

(складання опорного конспекту на основі таблиць) (додаток 2)

  1. Виявлення ступеня розуміння учнями вивченого матеріалу, уточнення окремих висновків

(інтерактивна гра «Зроби свій внесок у збереження довкілля»)

Всі ми живемо в одному домі – на планеті Земля. На стан біосфери

впливає не лише суспільство в цілому, а в першу чергу кожна людина зокрема. Що може зробити кожен з нас для охорони довкілля?

Кожен учень висловлює свою пропозицію і символічно разом складають «букет своїх справ»:

  • Ніяких битв з природою;

  • Ні – байдужому ставленню до природи;

  • Заводи без диму;

  • Фабрики – без стоків;

  • Автотранспорт – без шкідливих викидів;

  • Посадити дерево і доглядати за ним - бо воно збагачує повітря киснем і поглинає пил;

  • Берегти рослини і тварини;

  • Розповідати знайомим і рідним про необхідність збереження біосфери, бо від цього залежить здоров’я кожного;

  • Зменшувати використання мийних засобів, які є небезпечними забруднювачами води та грунтів;

  • Не використовувати воду без необхідності, адже її запаси не безмежні;

  • Розумно використовувати електроенергію;

  • Уникати використання аерозолів, бо вони забруднюють повітря, руйнують озоновий шар……..

  • Не смітити, не викидати обгортки з цукерок, морозива на вулиці;

  • Купувати «довгострокові» товари і звести до мінімуму споживання продукції одноразового використання;

  • Скоротити використання поліетиленових пакетів;

  • Сортувати відходи;

  • Увесь використаний папір здавати на макулатуру;

  • Купувати напої у пляшках багаторазового використання та здавати скляні пляшки до пунктів прийому склотари.

  1. Підведення підсумків уроку та домашнє завдання

Пiдсумки уроку (виходятъ члени агiтбригади, стаютъ пiвколом, складаютъ руки і, як молитву, промовляютъ наступні слова:


Учасник 1

Пречиста Дiвo, збережи цей cвіт,

А в ньому - нашу piднy Укpaїну.

Учасник 2

Сади i гори, рiки i моря,

Птaшину, i звiрину, i людину.

Учасник 3

Уciм - хто є, yciм - хто буде,

Даруй здоров'я, чистоту i вроду.

Учасник 4

Щоб їx iм'я, а в iмeнi "любов"

Передавалися iз роду i до роду.

Викладач.

Та, мабутъ, вci ви розумієте, що при нинішньому стaвленнi до навколишнього середовища нас ніхто не врятує. 3мiнити світ на краще можна тільки тоді, коли для кожної людини найвищим законом про охорону природи буде людська совість. Поміркуйте над цим.
РЕФЛЕКСІЯ

  1. (П.І.)______________________________________________________

  2. Що нового дізнався(лася)

__________________________________________________________________


п/п

Запитання

Відповідь (+;-)

1

Чи комфортно було на уроці?




2

Чи зрозумілим був урок?




3

Чи потрібна була тобі допомога

а) викладача




в) сусіда по парті?




4

Оціни свою роботу на уроці (1 – 12 балів)






Домашнє завдання

  1. Створити кросворд, ребус чи головоломку, використовуючи одержані знання.

  2. Створити мультимедійну презентацію «Забруднення довкілля у Кривому Розі».

  3. Запропонувати заходи, якi б сприяли полiпшенню екологiчного стану на Укpaїнi.


ДОДАТОК 1


КАРТКА – ЗАВДАННЯ для самостійної роботи

Прізвище та ім'я учня, група__________________________________________
В – 1

II рівень ( 4 – 6 балів)

  1. Встановіть відповідність між типом живлення та організмом: (4 бали)

а) фототрофи 1. Дуб звичайний

б) хемотрофи 2. Білий ведмідь

в) хижаки 3. Нітрофікуючі бактерії

г) паразити 4. ВІЛ

_______________________________________________________________________

  1. Дайте характеристику абіотичним екологічним факторам. (2 бали)

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________

III рівень ( 7 – 9 балів)

  1. Вкажіть належність організму до відповідного трофічного рівня у ланцюгах живлення. ( по 1, 5 бала)



Пшениця хлібні жуки горобець кішка

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


злакові коник жаба змія їжак

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
IV рівень ( 10 – 12 балів)

Екологічна задача. Скільки потрібно фітопланктону, щоб у морі виросла акула масою 350кг?

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Оцінка _______________________________________________________________________



КАРТКА – ЗАВДАННЯ для самостійної роботи

Прізвище та ім'я учня, група__________________________________________

В – 2

II рівень ( 4 – 6 балів)

  1. Встановіть відповідність між типом живлення та організмом: (4 бали)

а) фототрофи 1. Квасоля спаржева

б) хемотрофи 2. Молочно – кислі бактерії

в) хижаки 3. Гострик

г) паразити 4. Коршун

_______________________________________________________________________

  1. Дайте характеристику біотичним екологічним факторам. (2 бали)

_____________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________
III рівень ( 7 – 9 балів)

  1. Вкажіть належність організму до відповідного трофічного рівня у ланцюгах живлення. ( по 1, 5 бала)



__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
IV рівень ( 10 – 12 балів)

Екологічна задача.Користуючись правилом екологічної піраміди, визначте, яка площа планктону необхідна, щоб із неї змогла прогодуватись одна щука в ланцюзі живлення:

Планктон — нехижі риби — щука (10 кг); біопродуктивність 1м2 - 600г.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Оцінка _______________________________________________________________________________

КАРТКА – ЗАВДАННЯ для самостійної роботи

Прізвище та ім'я учня, група__________________________________________

В – 3

II рівень ( 4 – 6 балів)


  1. Встановіть відповідність між типом живлення та організмом: (4 бали)

а) фототрофи 1. Паличка туберкульозна

б) хемотрофи 2. Їжак вухастий

в) хижаки 3. Масляно – кислі бактерії

г) паразити 4. Смородина чорна

_______________________________________________________________________

  1. Дайте характеристику антропогенним екологічним факторам. (2 бали)

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

III рівень ( 7 – 9 балів)

  1. Вкажіть належність організму до відповідного трофічного рівня у ланцюгах живлення. ( по 1, 5 бала)



__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
IV рівень ( 10 – 12 балів)

Екологічна задача. Маса сіна з 1 м2 з вико- вівсяного поля — 500г. На основі правила екологічної піраміди визначте, яка площа вико- вівсяного поля потрібна, щоби прогодувати людину масою 54кг (з них 63% становить вода). Ланцюг живлення: трава — корова — людина.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Оцінка _______________________________________________________________________
ДОДАТОК 2

Основними забруднювачами атмосфери є:


Основними забруднювачами гідросфери є:



Основними забруднювачами літосфери є:



поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок в 9 класі Цілі уроку: навчальна
Цілі уроку: навчальна оцінити значення хімічних сполук та хімічних процесів, що відбуваються у природі та їх вплив на довкілля

Урок з екології Тема: “Вплив людини на довкілля
Батьківщини, про місце в ньому людини та про ті екологічні проблеми, які пов’язані з її діяльністю І сьогодні турбують не лише український...

Дипломний проект на тему: «Захист навколишнього середовища від нафти І нафтопродуктів»
Предметом дослідження є вплив нафтопродуктів на довкілля І науково обґрунтовані засоби боротьби з забрудненням довкілля

Проект «Пиво та енергетичні напої заряджають чи вбивають?» Мета
Мета: ознайомитися з історією напоїв, дослідити склад та основні компоненти пива та енергетичних напоїв, з’ясувати вплив напоїв на...

Уроку
Мета уроку: розвивати знання учнів про розчини; формувати уявлення учнів про розчини як багатоатомні системи; ознайомити з класифікацією...

Тема 8 (1 г.) Хімічна промисловість
...

Уроку
Мета уроку: поглибити знання про фізичні та хімічні явища, з’ ясувати їх суттєві відмінності

Тема уроку
Навчальна: ознайомити з основними відомостями про лакофарбові матеріали,які використовують в машинобудуванні

Уроку: Навчальна
Забезпечити освітні потреби кожної дитини з урахуванням його схильностей, можливостей І інтересу

Уроку на тему: «Поняття про радіоактивність»
Мета уроку: дати поняття радіоактивності, вивчити модель атома, процес радіоактивного розпаду, розвивати мислення класифікувати факти,...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




h.ocvita.com.ua
Головна сторінка