Пошук по сайту

Хімія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Віртуальний хімічний експеримент на уроках хімії

Віртуальний хімічний експеримент на уроках хімії





Сторінка1/5
  1   2   3   4   5

49


Автор: Никифорова Галина Андріївна, вчитель хімії

Жучковецької ЗОШ І-ІІ ст.

Спеціаліст ІІ категорії

ВІРТУАЛЬНИЙ ХІМІЧНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ НА УРОКАХ ХІМІЇ



2014 р.



ЗМІСТ

ВСТУП…………………………………...……………………..………....................3

РОЗДІЛ І. МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ ХІМІЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ НА УРОКАХ ХІМІЇ ……………………………………………….………………5

РОЗДІЛ ІІ. ВІРТУАЛЬНИЙ ХІМІЧНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ ЯК ОДНА З УМОВ НАВЧАННЯ ХІМІЇ………………………………………………………11

РОЗДІЛ ІІІ. РОЗРОБКИ УРОКІВ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ ВІРТУАЛЬНОЇ ХІМІЧНОЇ ЛАБОРАТОРІЇ……………………………………………………...17

3.1. Кислоти, їх склад, назви та класифікація, фізичні властивості (8 клас)………………………………………………………………………17

3.2. Хімічні властивості кислот (8 клас)…………………...……………….24

3.3. Хімічні властивості основ. Реакція нейтралізації (8 клас)…...………30

3.4. Хімічні властивості солей (8 клас)…………...………..…………….…33

РОЗДІЛ ІV. ВИХОВНА РОБОТА.……………………………………………...36

4.1. Подорож в дивовижну країну хімії (позакласний захід)……………....…36

ВИСНОВКИ…...……………………………………………………….………..…51

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ………………...……….……….52



ВСТУП

Не згасає вогонь у розумних очах
І з роками ясніш пламеніє.
Ти тримаєш дитячі серця у руках,
Ти тримаєш планети надію.


Кожна людина хоче бути успішною і щасливою, комфортно себе відчувати в усіх життєвих ситуаціях: і в навчанні, і в трудовій діяльності. Завдання сучасної школи полягає у формуванні особистості творчої, конкурентоспроможної, здатної самостійно здобувати знання і застосовувати їх, приймати нестандартні рішення. Завдання педагога – допомогти особистості дитини зрости в успіху, дати відчути радість від  здолання труднощів, дати зрозуміти, що задарма в житті нічого не дається, скрізь необхідно прикласти зусилля. І успіх буде еквівалентним витраченим зусиллям. Щоб навчити дитину мислити, треба навчити її діяти, причому діяти з навчальним матеріалом свідомо.

Тому сьогодні школа повинна і може допомогти дитині правильно зрозуміти життя, бо життя школи, на відмінну від сім'ї, є більш діловим, конкурентним середовищем.

Хімія, що вивчає навколишній світ, речовини і їх перетворення, може стати дуже цікавою для учнів наукою, якщо збудувати процес навчання правильно, з урахуванням індивідуальних особливостей сприйняття матеріалу.

У навчальному процесі можливо і бажано використання інформаційних технологій. Навчання хімії — це та область, де інформаційні технології можуть принципово змінити і методи роботи, і, саме головне, її результати.

Використання інформаційних технологій на уроках хімії дозволяють інтенсифікувати діяльність учня, підвищити якість навчання предмету, відобразити суттєві сторони хімічних об'єктів, втілити в життя принцип наочності.

Застосування нових інформаційних технологій дозволяє направити інтелектуальний потенціал учнів на позитивний розвиток, інакше спрага пізнань висохне в запалі ігрових баталій або під час безцільного проведення часу в Інтернеті. Нові інформаційні технології навчання надають потужні й універсальні засоби отримання, опрацювання, зберігання, передавання, подання різноманітної інформації, полегшують виконання рутинних, технічних, нетворчих операцій, пов'язаних із дослідженням різних процесів і явищ або їх моделей, розкривають широкі можливості щодо істотного зменшення навантаження під час навчально-пізнавальної діяльності.

Таким чином, усю свою діяльність вчитель повинен спрямовувати на формування творчої особистості, бо тільки виховавши особистість, здатну творчо засвоювати знання і застосовувати їх на практиці, ми відродимо інтелектуальний потенціал країни, від якого залежить майбутнє нашої держави.
РОЗДІЛ І. МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ ХІМІЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ НА УРОКАХ ХІМІЇ

Одного разу мешканці невеликого містечка, в якому жив і працював відомий шведський вчений Якоб Берцелліус, запитали кухарку, чим саме займається її господар.

Не можу знати напевно – відповіла вона, – він бере велику бутилу з якоюсь рідиною та наливає з неї в маленьку, збовтує, виливає ще в меншу, знову збовтує, перемішує та виливає в зовсім маленьку.

А потім?

А потім все виливає...

Наука хімія експериментальна, отже розвивається через накопичення та систематизацію експериментальних даних.

Роль експерименту при вивченні хімії в школі дуже важлива. Експеримент допомагає учням наочно спостерігати дію хімічних законів, вивчати роль речовин в хімічних реакціях. Яскраве видовище перетворень речовин звичайно справляє велике враження на учнів, зацікавлює їх, підсилює увагу до слів вчителя. Методично правильно проведений експеримент виховує в учнях любов до хімії. Отже, щоб успішно викладати та навчати хімії, вчителю необхідно оволодіти шкільним хімічним експериментом. В результаті здійснення хімічного експерименту учні набувають необхідні знання та вміння, які будуть співпрацювати в їх практичній та професійній підготовці.

Шкільний експеримент ділиться на демонстраційний, який проводиться вчителем, та учнівський, який проводиться учнями. Останній, в свою чергу, поділяється на лабораторні досліди, що проводяться учнями в процесі набуття нових знань, та практичні роботи, які учні виконують після вивчення 1-2 тем. До роботи учні обов’язково готуються і самостійно прогнозують експеримент.

Вміло використаний експеримент має велике значення не тільки для досягнення визначених освітніх та виховних задач у викладанні хімії, але й для розвитку пізнавального зацікавлення учнів. Якщо вчитель вільно володіє хімічним експериментом і використовує його для набуття учнями знань та вмінь, то учні із зацікавленням вивчають хімію. При відсутності хімічного експерименту на уроках хімії знання учнів можуть набути формальний відтінок, різко знижується зацікавленість до предмету. Хімічний експеримент повинен бути засобом набуття знань, а не тільки ілюстрацією до теоретичних положень.

Саме тому найголовнішими дидактичними вимогами експерименту є:

  1. Експеримент повинен бути невід’ємною частиною уроку в цілому (він повинен допомагати вчителю досягти осмислених, активних знань учнів, отже дуже тісно бути пов’язаним із темою уроку, а не тільки цікавим фокусом).

  2. Займати невеликий відрізок часу.

  3. Експеримент повинен бути видовищним джерелом накопичення експериментальних вмінь.

  4. Найголовніша вимога до експерименту – бездоганна техніка проведення із одночасним поясненням та формуванням висновків, що призводить до вироблення активного хімічного мислення.

При проведенні хімічного експерименту вчитель повинен пам’ятати – безпечних дослідів немає. Отже найголовніша задача вчителя – техніка безпеки.

Підготовка до проведення хімічного експерименту:

  1. Вибір експерименту, запланованого програмою, плюс евристичний матеріал, чи більш цікавий дослід (можливо використання віртуальних дослідів). В підготовці експерименту бере участь не тільки вчитель, але й учні (зазвичай 2-3 більш підготовлених). Участь самих учнів значно підвищує пізнавальну активність та цікавість до предмету. До того ж починає діяти принцип колективізму “Я теж хочу як вони...”

  2. Реактиви та матеріали потрібно готувати завчасно, дублюючий дослід повинен знаходитися поруч. Готуються картки – інструкції на кожен стіл із покроковим планом проведення досліду.

  3. Проведення експерименту:

  • При викладанні нового матеріалу – демонстраційний експеримент; асистують учні.

  • На етапі закріплення, узагальнення та опитування домашнього завдання – учнівський експеримент, але не повторення зробленого вчителем, а експеримент на основі класифікаційно-вивченого матеріалу. Наприклад: довести амфотерність сполук Феруму зі ступенем окиснення +3 (раніше доводили амфотерність алюмінію та його сполук). Експеримент можна супроводжувати літературними або евристичними вкрапленнями, що містять пояснення експерименту, або питання на яке повинні відповісти учні. Наприклад, при вивченні теми “Кисень” (7 клас) – “Запропонуйте спосіб переливання кисню з однієї ємкості в іншу. На яких фізичних властивостях кисню заснований даний метод. Доведіть наявність кисню в ємкостях”. “Розчини. ТЕД” (9 клас) – “Чому розчин соди неможна зберігати в алюмінієвому чи оцинкованому посуді?”. “Загальні способи отримання металів” (10 клас) – “Алюмотермія, “Розкладання нітратів” – на папері малюється оцінка “10” перенасиченим розчином калійної селітри, при доторканні тліючої лучини до цифри, відбувається вигоряння оцінки. Чому?”. “Гасіння свічки вуглекислим газом” – знаючи фізико-хімічні властивості вуглекислого газу, поясніть, чому гасне свічка. Еврика – “Пожежа, що виникла в старовинному техаському містечку Сонорі, здавалося неприборкуваною, полум’я не стихало, не дивлячись на зусилля пожежників, й погрожувало перекинутися на інші будинки й перетворити місто на попелище. Погляд брандмейстера раптово упав на величезний чан з молодим виноградним вином, що знаходився неподалік. Коли по палаючому будинку вдарили струї вина, відбулося неочікуване: полум’я, яке так боролося з водою, раптом почало стихати. Чому?”

Хімічний експеримент служить для кращого запам’ятовування та засвоєння найбільш складних розділів програми. У курсі 8 класу при вивченні взаємодії кислотних оксидів з лугами учням важко при написанні рівнянь та продуктів реакції. В даному випадку допоможе яскравий дослід втягування яйця у пляшку (експеримент “Незвичайні досліди із звичайним курячим яйцем”).

Практичні роботи.

Практичні роботи із проведенням хімічного експерименту включають наступні етапи:

  1. Визначення мети роботи

  2. Правильний вибір хімічних дослідів (диференційований вибір, особистісно-зорієнтований підхід)

Організація проведення практичних робіт:

  1. Чи достатньо ясно поставлена мета роботи.

  2. Чи правильно дана настанова для проведення практичної роботи. Чи добре зрозуміли учні, що і як повинні робити (ці питання вирішує вступна бесіда)

  3. Правильний вибір інструкції (інструкції підручника чи інших керівних матеріалів для практичних занять, чи складеної вчителем і надрукованої на окремих аркушах для кожного учня, групи учнів)

  4. Додаткова література

  5. Інструктивні опорні сигнали з ТБ.

Зміст роботи.

Спостерігання за роботою учнів.

  1. Підготовча робота - розбір інструкцій

  2. Зацікавлення у роботі залежить від розуміння (правильність збирання приладів для проведення дослідів, використання лабораторного обладнання).

  3. Дотримання правил проведення практичних робіт та ТБ при роботі із реактивами та проведення дослідів з ними.

  4. Засвоєння учнями змісту роботи.

  5. Стан робочого місця.

  6. Фіксування записів у зошитах.

  7. Дисципліна.

Роль вчителя під час роботи: організація спостереження за учнями, реакція на масові та індивідуальні помилки (особистісно-зорієнтований підхід).

Перевірка роботи, якості знань, вмінь та навичок учнів:

  1. Спостереження під час роботи.

  2. Бесіда з учнями в процесі роботи.

  3. Перевірка звітів.

Самоконтроль. Чи була досягнута мета уроку.

Позакласні заходи.

Хімічний експеримент на всіх етапах навчання є не тільки засобом набуття знань та навичок, але і містом для організації позакласної роботи з хімії, розширення зацікавленості до вивчення предмету та вибору подальшої професії, пов’язаною з хімією. При розробці програми позакласних вечорів з хімії важливо враховувати склад аудиторії, очікувану кількість глядачів. Результати деяких дослідів можна побачити з близької відстані, інших навпаки. При проведенні дослідів, які погано видні в аудиторії порушується дисципліна, а поновити її не завжди легко. Тому, якщо кількість учасників більш ніж 20 учнів, необхідно завчасно потурбуватися про те, щоб демонстраційний стіл був трішечки підвищений. Темп демонстрації дослідів на початку завжди повинен бути високим, тобто ефект перших дослідів повинен наступати негайно після початку реакції. Коли увага аудиторії отримана – можна перейти і до таких дослідів, які потребують проведення значного часу – 2-5 хв. Кожен дослід (експеримент) необхідно заздалегідь декілька разів “відрепетирувати” і виносити на розсуд глядачів тільки те, що виходить бездоганно. Кожен експеримент повинен бути цікаво оформлений. Реактиви та матеріали готуються завчасно та раціонально розміщуються на столі. Глядачам слід показувати не тільки ті чи інші цікаві досліди, але й демонструвати високу культуру проведення хімічного експерименту.

Однак, найсерйозніша увага повинна приділятися дотриманню правил ТБ.

Всі учні, залучені до проведення вечора, повинні бути проінструктовані та навчені безпечним прийомам роботи. Приміщення, де будуть проводитись досліди, повинно бути забезпечено стандартними засобами пожежогасіння.

Демонстраційний стіл із розкладеними на ньому реактивами неможна залишати без догляду ні на початку, ні під час проведення заходу. Потрібно визначити чергових, які б відповідали за порядок.

В організації та проведені таких вечорів беруть участь всі бажаючі.

Найбільшу турботу викликає робота з обдарованими дітьми. Це не тільки розв’язування більш складних завдань, а й опрацювання навичок хімічного експерименту. Саме ці учні, а не вчитель, можуть виконувати роль консультантів під час проведення практичних робіт.

Результатом вищезгаданої роботи є підвищення інтересу до предмету через проведення хімічного експерименту, а особливо через застосування віртуального хімічного експерименту на уроках хімії.

РОЗДІЛ ІІ. ВІРТУАЛЬНИЙ ХІМІЧНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ ЯК ОДНА З УМОВ НАВЧАННЯ ХІМІЇ

Віртуальна хімічна лабораторія реалізовує основні ідеї сучасної концепції співтворчості учня і комп'ютера. Віртуальна лабораторія містить велику кількість хімічних дослідів, реалізованих з використанням тривимірної графіки і анімації.

Віртуальний хімічний експеримент дозволяє поєднувати традиційну самостійну роботу учня та індивідуальні заняття з учителем. Лазерні диски дозволяють зберігати необхідний матеріал та забезпечити простий, швидкий та надійний доступ до нього. Можна виконувати хімічні експерименти на комп'ютері в домашніх умовах.

За допомогою графіки та комп'ютерної анімації учні спостерігають, як наприклад, поступово змінюється структура речовини, як відбувається розрив хімічних зв'язків у молекулах та утворення нових зв'язків тощо. Рівняння хімічних реакцій супроводжуються необхідними текстовими та мовними поясненнями.

Віртуальні досліди можуть застосовуватись для ознайомлення учнів з технікою виконання експериментів, хімічним посудом та обладнанням. Це дозволяє учням краще підготуватись до проведення цих або подібних дослідів в реальній хімічній лабораторії. Необхідно також відмітити, що віртуальні хімічні експерименти безпечні навіть для непідготовлених користувачів. Учні можуть також проводити досліди, виконання яких в реальній лабораторії може бути небезпечно чи дорого. Проведення віртуальних експериментів могло б допомогти учням засвоїти навики запису спостережень, складання звітів та інтерпретації даних в лабораторному журналі. Комп'ютерні моделі хімічних дослідів спонукають учнів експериментувати та отримувати задоволення від власних відкриттів. Робота з комп'ютером викликає в учнів інтерес до самої хімії, а також дозволяє будувати процес навчання, враховуючи індивідуальні особливості пам'яті, сприйняття та мислення учнів.

В багатьох дослідженнях відзначається значення віртуальних експериментів для хімічного освіти і підкреслюються переваги їх використання.

При створенні віртуальних лабораторій можуть використовуватися різні підходи (рис. 1). Перш за все, віртуальні лабораторії розділяються за методами доставки освітнього контенту. Програмні продукти можуть поставлятися на компакт-дисках (CD-ROM) або розмішатися на сайті в мережі Інтернет. За способом візуалізації розрізняють лабораторії, в яких використовується двомірна, тривимірна графіка та анімація.



Рис. 1. Головне вікно програми «Віртуальна хімічна лабораторія 8-11 кл.»

До складу даного електронного видання «Віртуальна хімічна лабораторія для 8-11 класів», яким я користуюся на своїх уроках, входять понад 150 хімічних дослідів з курсу хімії середньої школи. Зміст даного ППЗ (педагогічного програмного засобу) повністю охоплює весь курс шкільної хімії. Велика увага приділяється дотримання правил техніки безпеки. Хімічні досліди проводяться в реалізованій на екрані монітора лабораторії з усім необхідним обладнанням та хімічної посудом (пробірки, склянки, колби, ступки, штативи тощо), а також хімічними реагентами. Для того, щоб уникнути переповнення візуального простору на екрані комп'ютера, учням доступний лише той набір лабораторного обладнання та реагентів, які необхідні для проведення конкретного досвіду. У деяких дослідах – це ємності з розчинами, а в інших – складні хімічні установки (рис. 2).

iviewcapture_date_26_01_2005_time_10_33_29


Рис. 2. Вікно віртуальної роботи

Хімічні досліди, реалізовані з використанням синтезованих у реальному часі тривимірних анімацій, учні можуть проводити так само, як в реальній лабораторії. Учням надається можливість збирати хімічні установки з складових елементів і проводити крок за кроком віртуальні експерименти. Крім того, вони можуть виробляти необхідні вимірювання, використовуючи моделі вимірювальних інструментів. Під час виконання досліду учні можуть занести до «Лабораторного журналу» свої спостереження у формі зображень, «сфотографувавши» їх з екрана за допомогою віртуального фотоапарата, а також зробити там же необхідні записи і інтерпретувати дані, отримані в ході експерименту. Спеціальний інструмент «Вікно збільшення» служить для більш детального спостереження за протіканням хімічних реакцій. Програма контролює кожну дію учня, проводячи його через всі етапи, необхідні для успішного завершення досліду. Для цього використовується педагогічний агент, анімований персонаж «Хімік», який робить необхідні коментарі і дає відповідні вказівки голосом і в текстовій формі. Для забезпечення зручності написання хімічних формул і рівнянь реакцій в «Лабораторному журналі» був розроблений спеціальний інструмент «Редактор хімічних рівнянь», реалізований з використанням технології Macromedia Flash.

При проведенні низки практичних робіт учні використовують відеофрагменти, які дозволяють школярам побачити як проводиться експеримент в реальній лабораторії. Апробація даного ППЗ показала зростання пізнавального інтересу школярів до реального експерименту після роботи в «віртуальної лабораторії», розвиток їх дослідних і експериментаторських навичок: дотримання загальних і специфічних правил безпеки, вибір оптимальних алгоритмів виконання експерименту, уміння спостерігати, виділяти головне, акцентувати увагу на найбільш суттєвих змін.

В склад «Віртуальної хімічної лабораторії» входить «Конструктор молекул», призначений для побудови тривимірних моделей молекул органічних і неорганічних з'єднань. Використання тривимірних моделей молекул і атомів для ілюстрації хімічних феноменів забезпечує розуміння всіх трьох рівнів подання хімічних знань: мікро, макро і символьного. Розуміння поведінки речовин і сутності хімічний реакцій, стає більш усвідомленим, коли є можливість побачити процеси на молекулярному рівні. Реалізовано провідні ідеї парадигми сучасного шкільного хімічного освіти: будова ® властивості ® застосування.

«Конструктор молекул» дозволяє отримувати керовані динамічні тривимірні кольорові зображення штрихових, шаростержневих і масштабних моделей молекул. У «Конструкторі молекул» передбачена можливість візуалізації атомних орбіталей і електронних ефектів, що значно розширює сферу використання моделей молекул при навчанні хімії.

Можливо використання «Конструктора молекул» при фронтальному поясненні нового матеріалу, коли вчителю необхідно показати моделі молекул досліджуваних з'єднань, звернути увагу учнів на будову електронних орбіталей, їх гібридизацію, особливості їх перекривання при утворенні хімічного зв'язку. Разом з тим, як показала апробація даного ППЗ, висока педагогічна ефективність використання «Конструктора молекул» досягається при індивідуальної та групової роботи школярів на уроці. Особливий інтерес викликають творчі завдання, що носять дослідницький характер. Тривала стійка увага до досліджуваних об'єктів спостерігалося при виконанні завдань, що передбачають самостійну розробку моделей молекул сполук.

Що стосується інтерфейсу віртуальної лабораторії (рис. 3), то він включає зручні керуючі і навігаційні елементи, а також до нього доданий вищезгаданий педагогічний агент «Хімік». Цей персонаж реалізований з допомогою синтезованої в реальному часі тривимірної анімації. «Хімік» здійснює контроль за всіма діями учня, надсилає її за помилкові дії, допомагає йому при виникненні проблем. Іноді педагогічний агент сам бере участь у проведенні дослідів, що робить виконувані процедури більше цікавими.

iviewcapture_date_26_01_2005_time_10_28_40


Рис. 3. Інтерфейс вікон віртуальної лабораторії

Відзначається, що педагогічні агенти сприяють підвищенню ступеня довіри учнів до навчального матеріалу. Вони підвищують мотивацію учнів і збільшують час, яке учні проводять, працюючи з навчальними програмами. Для посилення ступеня довіри до агента використовуються спеціальні засоби, що підкреслюють його індивідуальність. Програма може генерувати набір спонтанних рухів, змінюючи візуалізацію синтезованої в реальному часі тривимірної моделі. Крім цього, для моделювання поведінки персонажа використовується широкий набір поз, жестів, рухів голови і виразів обличчя.

Отже, застосування мультимедійних засобів навчання при вивченні хімічних дисциплін надає заняттю специфічної новизни, яка за змістом і формою викладення має можливість відтворити за короткий час великий за обсягом матеріал, а також подати його в незвичному аспекті, викликати у учнів нові образи, деталізувати нечітко сформовані уявлення, поглибити здобуті знання.

Нові інформаційні технології навчання надають потужні й універсальні засоби отримання, опрацювання, зберігання, передавання, подання різноманітної інформації, полегшують виконання рутинних, технічних, нетворчих операцій, пов'язаних із дослідженням різних процесів і явищ або їх моделей, розкривають широкі можливості щодо істотного зменшення навантаження під час навчально-пізнавальної діяльності.

РОЗДІЛ ІІІ. РОЗРОБКИ УРОКІВ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ ВІРТУАЛЬНОЇ ХІМІЧНОЇ ЛАБОРАТОРІЇ

3. 1. Кислоти, їх склад, назви та класифікація, фізичні властивості (8 клас)

  1   2   3   4   5

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Відділ освіти Овруцької райдержадміністрації
...

Конкурс оцінює вчитель хімії. Отже: «Хімія наука більше практич­на ніж теоретична: «за І проти»
Послухаємо візитки гравців: за що я люблю чи не люблю хімію, що подобається й не подобається на уроках хімії, чи пов'язана май­бутня...

Позакласний захід з хімії "Юні хіміки" Тема: Посвята в юні хіміки
Обладнання І оформлення: хімічний посуд та реактиви, костюм чарівника, картки, бланки для виставлення балів

Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу Мета
Обладнання, реактиви: комп`ютерна презентація, таблиці, довідковий матеріал; хімічний посуд алюміній сульфат, натрій гідроксид, нітратна...

Оксиди, їх склад І назви. Класифікація оксидів
Форма уроку: розповідь учителя, бесіда, демонстраційний експеримент, робота з опорною схемою, демонстрація зразків оксидів

Хімічні властивості алканів
Форми та методи: самостійна робота, розповідь учителя, відео- експеримент,робота з підручником, індивідуальна робота, інтерактивні...

Розвиток ключових компетентностей учнів на уроках хімії засобами інтерактивних технологій
Одним із шляхів оновлення змісту освіти й узгодження його із сучасними потребами є орієнтація на розвиток компетентностей та створення...

Формування успішної особистості учнів на уроках
Державно­му стандарті базової І повної загаль­ної середньої освіти, критеріях оці­нювання навчальних досягнень учнів, програмах з...

Сидоренко Тетяна Омелянівна Креативна освіта на уроках хімії
В суспільстві виникає потреба в особистостях, здатних до самореалізації, до саморозвитку, в людях, які мають нестандартне мислення,...

План вступ Технології розвитку пізнавальних та творчих інтересів...
Розв'язання цих актуальних проблем можливе лише на основі широкого запровадження нових педагогічних технологій спрямованих на розвиток...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




h.ocvita.com.ua
Головна сторінка